ذوالفقارنسب: برای آغاز لیگ فوتبال نباید ریسک کنیم/ اگر اتفاقی رخ بدهد نمی‌توانیم خود را ببخشیم

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: اپیدمی که به وجود آمده، بسیار خطرناک است و نباید به راحتی از شروع دوباره لیگ حرف بزنیم.

بیژن ذوالفقارنسب، کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص پذیرش سمت سرپرستی انجمن فوتبال جانبازان و معلولین، اظهار داشت: بیش از ۱۲ سال است که با این مجموعه، به خصوص فوتبال ۷ نفره در ارتباط هستم. از روز اولی که با این عزیزان در ارتباط بودم، به آن‌ها تعلق خاطر پیدا کردم. آن‌ها ویژگی‌های خاصی دارند و همین‌ها باعث شد که این مسئولیت را در فدراسیون جانبازان و معلولین بپذیرم. دوست دارم در کنار این عزیران باشم و اگر کمکی از دستم بربیاید، برای آن‌ها انجام دهم.

ذوالفقارنسب: برای آغاز لیگ نباید ریسک کنیم/ اگر اتفاقی رخ بدهد قابل بخشش نیست

برای آغاز لیگ  نباید ریسک کنیم

ذوالفقارنسب، درباره مشکل به وجود آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا، در برگزاری رقابت‌های لیگ برتر، بیان کرد: این اپیدمی که به وجود آمده، بسیار خطرناک است. نمی‌شود ریسکی  انجام بدهیم. اگر می‌شنویم که در آلمان، فرانسه و یا چند کشور دیگر قصد از سرگیری رقابت‌ها را دارند، به دلیل این است که آن‌ها تمام زوایای سلامتی و امنیتی کار را در نظر می‌گیرند.


بیشتر بخوانید: قاسمپور: تصمیم گیری برای ادامه لیگ نوزدهم منطقی نیست


نباید به راحتی از شروع دوباره لیگ حرف بزنیم

او ادامه داد: امکانات آن کشور‌ها با ما قابل مقایسه نیست و در کشور خودمان نمی‌توانیم به این راحتی حرف از شروع مسابقات  بزنیم. بسیاری از کشور‌های مطرح اروپا، دیرتر از ایران دچار کرونا شدند و حالا پس از کنترل، به جایی رسیده اند که حرف از آغاز تمرینات می‌زنند. ما در ایران حرف از قرنطینه زدیم و از مردم خواستیم در خانه بمانند. اما وقتی بیرون می روم، انگار نه انگار که کرونا و قرنطینه‌ای وجود دارد. از گذشته هم شلوغ‌تر شده است. این‌ها به مسائل فرهنگی بازمی گردد.

اگر اتفاقی رخ بدهد، قابل بخشش نیست

ذوالفقارنسب گفت: البته اگر وزارت بهداشت خودش بخواهد تصمیمی مبنی بر آغاز مجدد فعالیت‌های ورزشی بگیرد، چه ایرادی دارد؟ حتما سلامتی جامعه را تامین می‌کند و این تصمیم را اتخاذ خواهد کرد. اما در این شرایط باید هوشمندانه و درست عمل کنیم. چرا که اگر اتفاقی رخ بدهد، اصلا قابل بخشش نیست.

ذوالفقارنسب: برای آغاز لیگ نباید ریسک کنیم/ اگر اتفاقی رخ بدهد قابل بخشش نیست


بیشتر بخوانید: مهدی: یک باشگاه مخالفت کتبی اش را با برگزاری ادامه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال اعلام کرده است/ تصمیمی برای بازی فولاد با استقلال نگرفته ایم


می‌توانیم لیگ آینده را حتی با ۲۰ تیم آغاز کنیم

کارشناس فوتبال کشورمان درباره تعیین تکلیف وضعیت تیم‌های حاضر در رقابت‌ها و علاقه برخی از تیم‌ها به برگزاری بازی ها، اظهار داشت: در برخی از کشور‌ها شنیده ام، که می‌خواهند تا همان جایی که لیگ ادامه داشته، متوقف شود و نتایج بر همان اساس محاسبه شود. پیشنهاد من این است که با توجه به تجربه ما در برگزاری رقابت‌های لیگ با ۱۸ تیم، و پهناور بودن ایران عزیز، حتی می‌توانیم با ۲۰ تیم لیگ جدید را آغاز کنیم.

تکلیف تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر را مشخص کنیم

ذوالفقارنسب ادامه داد: می‌توانیم هیچ تیمی را به عنوان سقوط کننده به لیگ آزادگان معرفی نکنیم. می‌توانیم برای سال آینده با ۱۸ تیم لیگ برتر را آغاز کنیم. تیم‌های بیشتری درمنطقه سقوط نسبت به بالای جدول کاندیدا هستند. می‌توانیم تکلیف ۲ تیم صعود کننده به لیگ برتر را ابتدا مشخص کنیم و آن‌ها را به لیگ برتر اضافه کنیم. چند سال لیگ را با تیم‌های بیشتری برگزار کنیم و سپس در چند نوبت تیم‌های سقوط کننده از لیگ برتر به لیگ آزادگان را بیشتر کنیم.


بیشتر بخوانید: تمایل جلالی به تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال


او درپایان افزود: باید جمعی از کارشناسان و نهاد‌های ذی‌نفع در این مسئله دور هم جمع شوند و با برگزاری یک جلسه، نظر قطعی و نهایی را اعلام کنند و با یک اجماع کلی این مشکل را برطرف کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگه فوتبالیست ها خونشون از کارمندان و مردم عادی رنگین تره. همه دارن میرن سرکار. چه ایرادی داره فوتبال هم برگزار بشه اما بدون تماشاگر باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
داداش میلیارد ها تومان در فوتبال هپلی هپو کردین خودتونو بخشیدین این که دیگه چیزی نیست . وقتی کارخونه و اداره و سینما بازه باید فوتبال هم باز بشه . بهرحال تلفات بخش ناگریز زندگی امروز است
آخرین اخبار